7 skäl att koppla kundportal till Microsoft Dynamics NAV

7 skäl att koppla kundportal till Microsoft Dynamics NAV

  • Vill du ha ett sätt att göra affärer mer bekvämt för dina kunder?
  • Spenderar många timmar att manuellt bearbeta kundförfrågningar, fakturafrågor eller uppföljning av statusar?
  • Söker sätt att ge bättre service till dina kunder och skapa fler affärsmöjligheter?

Överträffa kundernas förväntningar med en lättimplementerad kundportal som ger kunderna allt de behöver från kontoutdrag, se status i projekt, leveranser och dessutom ger utrymme för dubbelriktad kommunikation - och har allt synkroniserat direkt med Microsoft Dynamics NAV ERP.

1. Kundportalen är öppen 24/7!
Dina kunder kommer att njuta av bekvämligheten och flexibiliteten att lägga en beställning, ändra en tjänst eller skapa ett kundsupportärende på sin dator, telefon eller surfplatta när det är bekvämt för dem. 24/7 service med en kundportal för NAV innebär också att dina kunder kommer att ha möjlighet att följa upp projekt eller leveransstatus utanför normal kontorstid. Detta innebär ökade affärsmöjligheter förutom att ge tillgång till en överlägsen kundtjänst!

2. En kundportal kommer att driva trafik.
Att sätta upp en integrerad kundportal är ett mycket effektivt sätt att driva kunder. Kunderna kommer att komma tillbaka till portalen på ett helt annat sätt än till den publika webbsidan så att du möjlighet att visa upp de fantastiska produkter och tjänster som du har att erbjuda! Remarketing-komponenter kan även adderas i portalen, vilket ger möjligheten att rikta annonser till kunder som visat specifik intresse.

Läs mer om hur du kan öka försäljning till befintliga kunder ->

3. Du kommer att få en tydlig förståelse för dina kunder.
Genom att använda inbyggd analysfunktionalitet i kundportalen, kan du samla in information som låter dig veta när kunderna är inne i portalen och vad de är intresserade av. Ta reda på vad som intresserar dina kunder och följ upp dessa nya försäljningsmöjligheter!

4. Du kan dela information med dina kunder.
När som helst dina kunder går in portalen, har du en möjlighet att tillhandahålla eller visa information. Kanske du erbjuder en ny produkt eller tjänst, en ny prissättningsmodell, eller kundprivilegierad information - vad det nu kan vara, portalen ger en annan möjlighet för dig att låta dina kunder vet om det!
Och du har möjlighet att följa upp att de tagit del av informationen.

5. Bli sociala med dina kunder
Ta reda på vad dina kunder tycker. Utnyttja funktioner för sociala funktioner så som att gilla, kommentera och dela.
Kundportalen för befintliga kunder ger möjligheten att få till ett community för företag som jobbar inom B2B. Arkitekturen med behörighetsgrupper gör att kommunikation som endast är avsedd för vissa mottagare inte blir synlig för andra.

6. Utöka företagets kontaktyta
Genom att låta kunden själva lägga upp nya användare låter du kunden uppdatera ert kontaktregister. Användarna kan även låtas uppdatera informationen om sig själva, deras intressen etc. vilket gör att du ytterligare kan lära sig mer om dina kunder.
Då kommunikationen i portalen är knyten till användare snarare än bara företag gör att nya kontaktytor skapas. Relationen mellan kund och leverantör begränsas därmed inte på samma sätt som när det bara är inköpare och säljare som har kontakt med varandra.

7. Dina kunder blir nöjda.
Att anpassa sig efter kundens stressiga verklighet genom att tillhandahålla en kundportal som är lätt att använda och tillgänglig 24/7 visar att du bryr dig om dina kunder. Enkelt uttryckt, kunderna kommer att älska dig för det!

Att koppla en kundportal till affärssystemet behöver inte vara särskilt komplicerat eller kostsamt. Med hjälp av plattformen Effekt Connect kan du vara igång med grundläggande funktionalitet mycket snabbt. Funktionalitet som sedan kan byggas ut och skräddarsys precis efter dina och dina kunders önskemål. Kontakta Effekt att lära sig mer om hur en kundportal kopplad till affärssystemet kan ha en inverkan på ditt företag idag!

Läs mer om kundportalen Effekt Connect ->

Dela denna artikel

Om Effekt

Vi arbetar som experter på affärstödjande IT. Genom effektiv användning av Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare Dynamics NAV) och Bizzjoiner kundportal skapar vi moderna affärslösningar som har dina kunder i fokus. Sedan starten 1997 har vi genomfört över tusen projekt tillsammans med fler än 100 kunder.

Vill du veta mer?

Skriv in dina kontaktuppgifter nedan så kontaktar vi dig.

CAPTCHA
Denna fråga är för att testa om du är en människa och används för att hindra spam.