4 sätt att förenkla registreringsarbetet

Att minimera tiden för att registrera information är något som verkligen kan spara tid för dig som användare av affärssystemet. I Dynamics NAV finns många olika funktioner för att spara tiden det tar att registrera information, här följer tips på funktioner och information om hur du använder dessa.

Standard redovisningsjournaler

Funktionen används för att spara undan vanligt återkommande journaler som en mall som kan återanvändas om och om igen. Se instruktionsvideon nedan med för steg för steg instruktioner:

Journalinställningar

Du kan sätta upp olika journaler för olika användningsområden och genom att ändra inställningarna på respektive journal effektivisera hur du enkelt registrerar informationen i den aktuella journalen. Se instruktionsvideon nedan där de olika inställningarna i journalen beskrivs:

Importera från Excel

Ofta har du ett bokföringsunderlag som kommer från ett annat system och som behöver registreras och bokföras i en journal. I Effekts utökade paketering av Dynamics NAV finns funktionen Importera från Excel som underlättar detta arbete. Se instruktionsvideon nedan med steg-för-steg instruktioner:

Kontrollera resultatet innan du bokför

Ett bra sätt att effektivisera bokföringsarbetet är att kontrollera resultatet av bokföringen innan du väljer att bokföra en redovisningsjournal. Använd funktionerna Avstäm konton samt Förhandsgranska bokföring innan du bokför, se instruktionsvideon nedan för mer information:

Dela denna artikel

Om Effekt

Vi arbetar som experter på affärstödjande IT. Genom effektiv användning av Microsoft Dynamics 365 Business Central (tidigare Dynamics NAV) och Bizzjoiner kundportal skapar vi moderna affärslösningar som har dina kunder i fokus. Sedan starten 1997 har vi genomfört över tusen projekt tillsammans med fler än 100 kunder.

Vill du veta mer?

Skriv in dina kontaktuppgifter nedan så kontaktar vi dig.

CAPTCHA
Denna fråga är för att testa om du är en människa och används för att hindra spam.