

Affärssystemet används ofta av många olika användare i organisationen som ska ha tillgång till information och verktyg som underlättar deras arbete. Att själv ha tillgång till information direkt är något som verkligen främjar effektiviteten och gör det enklare att utföra sina arbetsuppgifter.
Samtidigt så kan det finnas information i affärssystemet som alla anställda inte ska ha tillgång till. I Business Central finns avancerade rutiner för att bestämma vem som får göra vad.
Microsoft Dynamics 365 Business Central har nyligen introducerat en smått banbrytande funktion som kallas ”Analysläge”. Detta verktyg representerar en betydande framsteg inom affärsanalys då det är en helt inbyggd rutin i affärssystemet. I denna artikel utforskar vi hur Analysläge transformerar sättet på vilket företag analyserar data, och varför det är så kritiskt för användare som vill ha insikter direkt från sitt system, utan att behöva exportera data till externa program så som Excel.
Vi närmar oss slutet av kalenderåret och för de flesta företagen även slutet av räkenskapsåret. Det innebär en hel del aktiviteter som du behöver göra i Business Central för att undvika strul. Här kommer en sammanställning på aktiviteter du behöver hantera i form av en checklista.